Meest complete aanbod surfvakanties Geen boekingskosten Gratis advies 4.8 /5

Emmy reist 4 weken door Ecuador en leert Spaans

SW Experiences Ecuador

Een fantastische reis met Spaans leren in Ecuador

Enigszins spontaan heb ik deze reis naar Ecuador geboekt omdat ik heel graag naar een vreemd land wilde dat niet met Nederland was te vergelijken. Ik wist weinig van dit land en vertrok dan ook met een paar flinke vooroordelen. Zo had ik bijvoorbeeld drie powerbanks ingepakt, want er zou vast niet overal stroom zijn.

Spaans leren in Quito

De reis begint in Quito en onderweg van het vliegveld naar de stad kijk je je ogen uit. Midden tussen de hoge bergen komen ineens gigantische gebouwen tevoorschijn, een vreemd maar adembenemend gezicht. In Quito verblijven we in een gastgezin en hebben we elke ochtend Spaanse les. Iedere middag ondernemen we iets en overal waar we komen is er een fantastisch uitzicht over de stad waar geen einde aan lijkt te komen. Zo zijn we naar het oude gedeelte van de stad gegaan, naar een plek waar we op de evenaar kunnen staan en zijn we met de Teleférico naar boven de 4000 km gegaan. Op zaterdag, de laatste dag, zijn we afgereisd naar El Cotopaxi. Deze vulkaan hebben we beklommen tot we in de sneeuw stonden, op maar liefst 5300 km hoogte! Deze hoogte is enorm goed voelbaar en ik ben er flink ziek van geworden, maar desondanks vond ik dit zeker het hoogtepunt van de eerste week.

Spaans leren in de Amazone!

De dag erna vertrekken we met een busje naar de jungle. De reis zou ongeveer 4/5 uur duren, maar vanwege een flinke regenbui stroomt er water over een gedeelte van een weg in de bergen. Deze stroming is zo sterk dat er niemand overheen kan en we staan dan ook meer dan een uur vast. Uiteindelijk gaan er toch een paar auto’s overheen en proberen wij het ook, wat gelukkig goed aflooopt. Even later komen we bij een plek aan waar we de rivier over moeten steken, maar het water staat door de eerdere storm zo hoog dat we de brug niet over kunnen. Vanwege de veiligheid wordt er besloten dat we de nacht daar in een hostel doorbrengen en de volgende dag is het water gelukkig gezakt. De eco-lodge in de jungle is prachtig en er is zelfs stroom en warm water! Elke dag zien we hier aapjes door de bomen rennen en de meest bijzondere vlinders vliegen voorbij. Het vervoer is hier geregeld per kano en hiermee gaan we naar een opvang voor wilde dieren, bezoeken we een oude stam en varen we naar een plek waar we vervolgens in banden de rivier weer afdalen. Deze week in la selva was enorm bijzonder en we vinden het allemaal jammer om weer te vertrekken.

Wil jij nou meer weten over Spaans leren in Ecuador d.m.v. dit fanastische programma, klik dan hier.

Spaans leren in Manta

De derde week vindt plaats in Manta, een stad aan de kust. Hier zit ik samen met een Zwitsers meisje in een gastgezin. Deze week zijn er wat minder activiteiten waardoor we tijd hebben om af en toe naar het strand te gaan. Op de vrijdag reizen we af naar een plek aan het water waar we de lucht in gaan. Het paragliden hier was fantastisch en het uitzicht was zeker indrukwekkend. Zaterdag vertrekken we vroeg naar Isla de la Plata, een soort bescheiden versie van de Galapagos eilanden. Deze dag vond ik zeker het hoogtepunt van de week. Op de boot naar het eiland toe zien we verschillende walvissen uit het water springen en dichterbij het land zwemmen er schildpadden onder de boot door. Op het eiland zelf zien we de zogenaamde blue-footed boobies, waarvan er heel veel een nest hadden gebouwd. Hier liepen we op nog geen halve meter afstand van vandaan en was erg bijzonder om te zien. Op de terugweg van het eiland naar het vaste land mogen we op het dek van de boot zitten en zien we weer een aantal walvissen. Ontzettend gaaf!

Spaans leren in Montañíta

Een dag later is het alweer tijd om te vertrekken naar de laatste plek: Montañita. Hier slapen we in een hostel dat vlakbij de school en alle winkeltjes en eettentjes ligt. Naast Spaanse les krijgen we hier ook elke dag surfles. We vermaken ons hier prima, maar het is erg toeristisch in vergelijking met de andere plaatsen die we hebben bezocht. Wel is dit de perfecte plek om souvenirs vandaan te halen, er staan namelijk overal kleine kraampjes op straat. Ook is er een zogenaamde ‘cocktail alley’ waar je de allerbeste cocktails voor $3 (!) kan kopen. Daarnaast is er nog een ‘breakfast alley’ met verrukkelijke ontbijtjes en lunches voor weinig geld. We gaan hier bijna elke avond op stap en het is een goede plek om bij te komen van de drukke voorgaande weken.

Aan het einde van de week in Montañita is het dan toch echt tijd om afscheid te nemen. Een paar van ons vliegen terug naar huis en een paar reizen verder door Zuid-Amerika. De maand is enorm snel voorbij gegaan en het voelt zeker dubbel om terug naar Nederland te gaan. Kort samengevat was de Travelling Classroom een fantastische reis en na vier weken kende ik gelukkig meer Spaanse woorden dan alleen het woord cerveza. Zeker een aanrader!

Olmo

Co-founder of SurfaWhile, with a passion for travel, surf, cooking, salsa, football and meeting new and interesting people.

Ontvang inspiratie in jouw mailbox!